16/06/2015

PRISE #2




Cardigan: Vintage
Dress: from a friend
Shoes: Jeffrey Campbell
Tote bag: bought in Venezia

Yes I know I've already posted this look when I started being on Lookbook but I wanted to make higher quality pictures :)

So as surprising as it could be I do find time for my blog in between the cats' cuddles, the cherries picking, the naps and the (very often) French "saucissons" and wine tastings! I feel like I gain an additional kilo every day but I'm okay with it. Or maybe not. This morning I even dressed myself with my running shorts and shoes in case I would want to go for a little jogging session....but don't worry old habits die hard and I'm still lounging on the sofa.....humpf.

I really love this slit along the leg but not so much the skinny shape of this dress. I think that it's not really adapted for a casual day (however it does flatten the "over-tummy" (like "over-stock", you know) which is cool......). SO as in any other "skinny clothe" situation I threw on something pretty loose, in this case my dad's old sleeveless cardigan. 


// Oui oui je sais j'ai déjà posté cette tenue lors de mes débuts sur Lookbook mais j'ai décidé d'en refaire des photos car la qualité n'était pas terrible :)

Eh oui aussi étonamment que cela puisse sembler je trouve du temps pour mon blog entre les câlins des chats, la cueillette des cerises, les siestes et les (très nombreuses) dégustations de saucissons et de vins français! Chaque jour j'ai l'impression de prendre 1kg supplémentaire mais je le vit bien. Ce matin je me suis même habillée avec mon short et mes chaussures de course au cas où l'envie de prendrait d'aller ENFIN faire un peu de jogging....mais je vous rassure je n'ai pas perdu mes bonnes habitudes et je suis donc toujours allongée sur le sofa.......humpf.

J'adore la fente de la robe le long de la jambe mais un peu moins le côté super moulant qui, je trouve, n'est pas vraiment adapté à une journée normale (ceci dit ce n'est pas plus mal car ça applati le petit surplu de bide.........). DONC comme dans n'importe quelle autre situation de vêtement moulant, j'ai enfilé quelque chose de très large par-dessus, ici un vieux cardigan sans manche à mon père.


Des bisous
Sol.

1 commentaire: